Bienvenue à ‘Maison&Objet

Zondag 4 september werden we allemaal in de vroege ochtend verwacht op Schiphol: deze reis bracht ons 2 dagen naar het mooie Parijs. Vol verwachting hebben we de eerste dag ‘Maison&Objet’ bezocht: een vakbeurs waar vele designers voor het komende jaar nieuwe in- en outdoor collecties tonen. Benieuwd naar al het moois dat we op ‘Maison&Objet’ te zien zouden krijgen, arriveerden we zondagochtend om 09.00 uur in Parijs. Nadat we ons ‘wensenlijstje’ met te bezoeken stands in de aanslag hadden, gingen we op pad.

Als eerste bezochten we het Franse merk Fermob; hier werden we getrakteerd op een toevoeging aan het bekende, rijke kleurenpalet van dit merk: de kleur ‘cactus’. Een warme, groene tint dat een mooie uitbreiding is op de pasteltinten die het kleurenpalet van Fermob rijk is; wij zijn fan! Daarnaast werd een nieuwe variant van de ‘Surprising’-dining chair aan ons voorgesteld: een vernieuwde teak/metaal-versie van de reeds bestaande stoel. Een warme, eigentijdse uitvoering.

Nadat we bij Fermob werden getrakteerd op veel moois, vervolgden we ons pad naar Manutti.

Bij Borek werden we verrast met twee prachtige nieuwe stofferingsmogelijkheden voor de succes-collectie de Murcia: basalt en dolemiet. Twee stofferingen met een grove, linnen-look; mooi! Daarnaast werden er een aantal nieuwe collecties getoond die het levenslicht zien komend voorjaar: de Deia en de Twisk. Naast de nieuwe collecties van Borek, werden ook de nieuwe collecties van Max & Luuk getoond. Hier werden we ook weer verrast door een aantal mooie items, zoals de hernieuwde variant van de Max & Luuk Jack-tafel; neem hieronder gerust een kijkje!

Het toeval trof dat de ontwerper van de Twisk, Bertam Beerbaum, die dag op de beurs aanwezig was. We konden hem ontmoeten en vragen stellen over de prachtige Twisk-collectie; team Dacks zou team Dacks niet zijn als we dit niet zouden vereeuwigen!

Last but not least bezochten we het Belgische merk Manutti; voor de echte liefhebber werd daar dit jaar de ‘San’-collectie gepresenteerd. Door gecombineerd materiaalgebruik en de minimalistische vormgeving is deze collectie een lust voor het oog. De items kunnen het gehele jaar buiten blijven staan en de stoffering kan in de winterperiode eenvoudig worden opgeborgen, waardoor deze items off-season ook nog een plaatje zijn om te zien.

Paris à pied

Nadat we voldaan terugkeerden van ‘Maison&Objet’, werden we ’s avonds verwacht bij een authentieke Franse bistro: Chez Julien. Onder het genot van een heerlijk wijntje en gevulde bordjes werden de nieuwe indrukken van die dag doorgesproken. Gezamenlijk kwamen we tot de conclusie dat we nu al zin hebben in het outdoor-seizoen 2017; veel moois om aan iedereen te laten zien!

Nadat we de volgende ochtend ontwaakten, stond er een heerlijk Frans ontbijtje op ons te wachten. Nadat iedereen genoten had van de overvloed aan ‘croissants, pains et cafés‘ kon onze dag beginnen; sight seeing Parijs! Ook al vielen er een paar regendruppels, wij lieten ons niet tegenhouden om onze tijd in deze stad ‘till the fullest‘ te benutten. Langzaam begaven we ons te voet door de kronkelende Parijse straatjes richting de omgeving waar voor ons een plaatsje vrij werd gehouden; L’Avenue (smaakvol eten, beeldige bediening en heer-lijke wijntjes; aanrader!).

We hebben heerlijk gegeten bij L’Avenue waarna het tijd was om te voet terug te keren naar ons hotel. Ons vliegtuig riep ons al en het was tijd om onze koffers op te gaan halen. Onze eerste kennismaking met ‘outdoor 2017’ was een feit! Op naar de vele merken die ons nog verwachten de komende maanden. Wij kunnen in ieder geval niet wachten